Bu Blogda Ara

4 Mayıs 2015 Pazartesi

Yaz geliyor diyetteyim 1. Hafta

Merhaba herkese, 
Bu haftasonu yazıkları çıkarmak bende şok etkisi yarattı. Eylül'den bu yana 3-4 kilo almışım. Ve ben de hızlıca yeni bir kararla haftaya başladım. 
Diyet yapıyorum! Hedef 5 kg verilecek. Neden 5 derseniz, istediğim kiloya gelince bir rahatlamaya kapılma olasılığım %1500 e o zaman da illaki tekrar alacağım. Bir iki kg toleransım olsun dedim. 
Ve hedefe ulaşmak için planlara başladım. 
Hafta hafta plan yapacağım. Gün gün çok zor olacak. 
Zaten benim diyetim yıllardır değişmez. Prensipler üzerine kuruludur. Tarih dönemsel kilo veriş zaferlerimle doludur. Severim aslında böyle dönemleri. Daha planlı oluyorum diyetteyken. 
Plan aslında basit; 
"Gündüz tok gez, gece aç uyu."

Akşam yemeği saatine yakın Açlıktan ölüyorsam yanış Yoldayım! Çünkü çok yiyeceğim demektir. 
Ya da gece aç yatıyorsam, aç uyanacağımdır. E bu durumda da güzel bir kahvaltı ile güne başlayacağım. Iyi yapılmış kahvaltı enerji verir. Gün içinde biraz atıştırma ile günü iyi geçiririm. 
Akşam yemeklerini genelde gün ortasına denk getiriyorum. Hani 4-5 gibi. Böylece sindirmeye zaman veriyorum vücuduma. 
Bu haftaki günlük planım ise şu şekilde;
 
Sabah aç karnına 
Bir Salatalık bir maydonoz ve yarın limon. Bu detoks sadece 5 günlük. Ödem atacağım. Eğer hamilelik riskiniz varsa hamile olmadığınızdan emin olun. Maydonoz pek önerilmiyor hamilelere. Aman dikkat!

Kahvaltı 
Bir yumurta, dört beş tane zeytin ve çok az peynir. Iki ince dilim ekmek. Kahvaltı da özgürüm aslında. Yeterki yumurta olsun. Tok tutsun. Çayı açık ve şekersiz. Belki bir kaç lokma bal. 

Gün icinde bol su

Ceviz ya da badem içi, kuru üzüm. 
Bir küçük yoğurt ve iki dilim tuzsuz etimek. Bulamazsam Çubuk kraker ya da galeta. Iş saatlerim malesef öğle yemeğine uygun değil. Sizin uygunsa hafif bir yemek de olur. 

Öğleden sonra 4-5 arası akşam yemeğini yiyeceğim. Evde ne olursa onu yiyeceğim. Daha çok sebzeli et yemeği. Pilav olursa en fazla iki yemek kaşığı. Bir dilim ekmek. 

Akşam bir bardak süt icine tarçın. Şekersiz olmalı. Tarçın metabolizmayı hızlandırır. 

Bu haftaki planım bu şekilde. Eğer siz öğle yemeğinde çok acıkıyorsanız ve zamanınız oluyorsa benim akşam için yazdığımı Öğlen yemeğine kaydırıp akşamı öğle ile yer değiştirebilirsiniz. 

Bol bol da hareket. 

Bu sabah 58 kg ile başladım ben diyete. Haftaya bu yazının Devamında görüşürüz.  Yapabiliriz kızlar. Ha gayret diyorum ben.