Bu Blogda Ara

27 Temmuz 2018 Cuma

Sütün yetiyor mu?

Sütün yetiyor mu?

Çünkü herkese göre bu çocuk aç! 

1.ay kontrolümüze o kadar heyecanlı gittim ki! Sanki anneliğime not verilecekti. iyi birşeyler duymaya ihtiyacım vardı resmen. 
Doktorumuz herşeyine baktı. Önce ilk güzel haber boyu çok güzel uzamıştı. Beklenen 3cm Aras ise 4 cm uzamıştı. Sarılığı artık kalmamıştı. Mutlulukta ağlamak üzereydim. Ve tartı anı gelmişti. 2990 doğmuştu. Arada hastaneler falan derken 3700 olur mu acaba gerginliğindeydim. Ve tartıda 3960 gram geldi. Mutluluktan çığlık atacaktım.  O kadar mutlu oldum ki. Günlük 30 gram alması halinde gelişimi normal sayılıyordu ve Aras günlük 30 gramı geçmişti. 
Doktor bey çok güzel dedi. Yavaş yavaş mamayı azaltarak bitirebilirsiniz dedi. 

En son hafta artık günde 90 ml verir olmuştuk. Ve son bir haftadır sürekli Tomris’in emzirme günlüklerini okuyordum. 
Gerek günlükleri okumam gerek doktor beyin verdiği güzel haber motivasyonumu arttırdı. Sessizce mamayı tamamen kesmeye karar verdim. Ağlamadığı sürece vermeyecektim. Emzirme kampını denemeye başladım. Ayrıntıları nette arayarak ulaşabilirsiniz. Tomrisin emzirme günlükleri, emzirme kampı 
Mamasını bitirmişti. Yeni bir kutu almıştık. Ama gerek olmadıkça açmayacaktım. 
Herşey motivasyon sanırım. O gün hiç mama vermedik. İstemedi de
Ertesi günü de böyle devam etti. Yine de kimseye söylemedim. Resmen sabırsızlıkla içimde tuttum bu güzel haberi. 
Üçüncü günün sonunda etraftaki biberonları toplayıp kaldırdım. Mamayı zaten kaldırmıştım. Böylece mama serüvenimiz bitmiş oldu. 
Üzerinden 12 gün geçti. Artık sadece anne sütü ile devam ediyoruZ
Yalnız halen yetiyor mu sütün soruları devam ediyor. Ve ben gönül rahatlığı ile yetiyor diyorum. Ama emin olmadıkça kimseye tamamen kestik demedim. İlk gün hemen söyleseydim mutlaka biri motivasyonumu düşürücekti. En büyük gücü bebeğimden aldım. Ona yetiyordu ve ben bunu hissediyordum
12gğnün sonunda tartıda 360 gramdan fazla almıştı. Tomris haklıydı emzirme kampı işe yarıyordu. Artık mama hazırlama dönemi kapanmıştı. Oğlumun her yerde yiyeceği taze olarak hazırdı. 
Peki neler iyi geldi diye toparlayacak olursam
-motivasyon 
-mamayı gerçekten bırakmak istemek
-Tomrisin emzirme günlükleri 
-mamayı azaltmış olmam
-kimselere söylememek (yoksa direncinizi kırıyor ) annem bile sürekli yetmiyor bence deyip duruyordu. 
-emzirme kampı
-bol su 
-kararlılık 
Gerisi zamana kalıyor 
Bizim mamayı bırakma serüvenimiz bu şekilde. İsterseniz sizde yapabilirsiniz 
Mutluluğu herşeye değiyor 
Umarım bir anne için bile olsa motive edecek bir yazı olmuştur 
Sevgilerimle...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder