Bu Blogda Ara

12 Nisan 2015 Pazar

Güneş kremlerim; Clinique Avene Solante

Günaydın 
Nasılsınız? Bugün Güneşli bir gün olacak gibi. Bende daha fazla gecikmeden güneş kremlerimi yazayım dedim. 
Ilk olarak Avene 50+ spf uva uvb korumalı güneş kremi. 50 ml boyutu eczanelerde 60-70 lira civarında satılıyor. Bazen indirimle 50 liraya da bulabilirsiniz. Karma ve kuru ciltlere uygun olarak iki çeşidi mevcut. Seveni çok fazla olan bu güneş koruyucusunu ben sevdim mi? Sevmedim. Nedenlerime gelelim. 
Pompalı bir şişesi var. Kapağı çok kullanışsız. Genelde çıkıyor. 

Kıvamı yoğurt gibi. Kremimsi değil. Minik minik pütürleri mevcut. Cildimi terletiyor. Bende karma ciltlere uygun olanı olmasına rağmen cildime iyi gelmedi. Bitiremedim bile. Köşede durdu. Tek Artı yönü kalıcılığı. Tüm gün deniz kenarında olduğum günlerde kızarıklık yaşamadım. Ben yazın da makyaj yapmayı severim ve makyaj yapanlara çok önermiyorum. Ama yen makyajı çok yapmıyorsanız, sürekli deniz kenarında olacaksanız alabilirsiniz. 
Cilde yedirdikten sonraki Görüntüsü bu şekilde. Her güneş kreminde olduğu gibi patlatıyor. 

Clinique spf 50 ile devam edelim. 
Fiyatı 79 Lira. 50 ml. Clinique.com.tr den de alabilirsiniz. 
Ben bu kremi sonuna kadar kullandım. Hatta ayrıntılı bir yazı da yazmıştım gecen yaz aldığımda. Kremin yapısını çok seviyorum. Rengi zaten beyaz gibi değil. O yüzden makyaj altına da rahatlıkla kullanılıyor. 
Kalıcılığı sadece beni biraz düşündürüyor. Eğer makyaj altına düşünürseniz süper. Ama deniz suyu ile temas edince çok başarılı bir koruma sağladığını düşünmüyorum. Bir de kapağında minik bir kaymak gibi tabaka oluşuyor. Her kullanım sonrası oluşuyor. Onceleri her seferinde peçeteyle alır atardım. Sonradan almadığım zaman o tabakanın aramadığını farkettim. Bu da bir küçük ayrıntı olsun. Gelelim fotoğraflara; 



Ve son olarak solante 50+ spf pigmenta

Bu güneş kremi 89 lira. 150 ml var içinde. Diğer güneş koruyucularına göre pahalı gibi gelse de aile boyu diyebiliriz. Miktarına göre oldukça ekonomik. Solante güneş koruyucuları hem koruyucu hem de tedavi amaçlı tavsiye ediliyor. Solante PigmentaSolante Actinica ve Solante Acnes gibi çeşitleri mevcut. Aslında o kadar çok çeşidi mevcut ki. Akneli ciltler için, kızarıklık sorunu için, çocuklar için... Bende güneş lekelerine karşı olanı. Cildim hassas değildir çok şükür ama Güneş'e karşı malesef savunmasız. O yüzden bu sefer tedavi yönü de olduğunu vaad eden bu güneş koruyucuyu aldım. Bu yaz 150 ml boyu ile banyo bile yapabilirim. Bol bol kullanacağım. Umarım yaz sonunda mutlulukla yazabilirim deneyimimi. 
Gelelim fotoğraflara 

Renk olarak kırık beyaz diyebilirim. Yapısı yoğun. Avene kadar olmasa da sürümü  kolay değil. Bu konu da en iyisi kullandıklarım içinde clinique. Makyaj altında kullanıyorum. Ama bi 15 dk bekliyorum ki cildim biraz kremi çeksin. 

Güneş koruma faktörünün fotoğraflarda beyaz görüntü verdiğini biliyoruz artık. Özellikle yüksek koruma bizi hayalet gibi gösteriyor. Beyaz tenliyseniz ya da güneşten çok çabuk etkileniyorsanız bunu sorun etmemek gerektiğini düşünüyorum. 

Cilt lekelerini azaltmak mümkün ama yine de güneş cildimize dost değil. Önceden önlem almayı unutmayın. Gerek cilt kanseri, gerek lekeler, gerek yaşlılık... Güneşten korunmayı ihmal etmeyelim. Kocaman bir şapka ve güneş gözlüğünüzü de çantanızdan ayırmayın. Sevgilerimle...  

Sizin severek Kullandığınız önereceğiniz güneş koruyucunuz hangisi? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder